loading...
فروشگاه لوازم خانگی محمدی
علی بازدید : 23 پنجشنبه 10 شهریور 1401 نظرات (0)

در نهایت نیروهای بازار این کار را انجام دادند، به طوری که پاناسونیک تولید پلاسمای خود را در سال 2014 متوقف کرد و سامسونگ نیز بلافاصله پس از آن اقدام کرد.

 

امروز که حدود 8 سال از عمر آن می گذرد، پلاسمای من هنوز خوب کار می کند. این در داخل یک دیوار نصب شده است و در حالی که قاب صاف و شفاف برخی از تلویزیون های امروزی را ندارد، با حاشیه سیاه ساده خود کاملاً قابل ارائه به نظر می رسد. دیگر بهترین تلویزیون 65 اینچی در بلوک نیست، تلویزیون‌های OLED ال‌جی از آن پیشی گرفته‌اند . من یکی از آن ها را در اتاق دیگری دارم.

بانه دات کام

ال‌جی مدل 2015، 65EF9500 است که من آن را به صورت جعبه باز با قیمت کمی بیش از 4000 دلار خریدم. در حوالی تعطیلات سال گذشته، معاملات بهتری برای نسخه 2016 وجود داشت که به پایین ترین قیمت جمعه سیاه 2800 دلار رسید. اما همینطور پیش می رود؛ حتی ما کارشناسان به اصطلاح زمان خرید خود را خراب می کنیم.

 

پلاسما یک تلویزیون با وضوح 1080p است . تلویزیون OLED با وضوح 4K است. آیا افزایش وضوح در OLED تفاوتی ایجاد می کند؟ نه واقعا. در هر دو اتاق من حدود 10 تا 12 فوت دورتر از تلویزیون می نشینم و در این فاصله، تشخیص تفاوت بین 1080p و 4K دشوار است.

 

من تمام تلاشم را کرده ام تا از وضوح 4K ال جی استفاده کنم. من یک XBox One S ، PS4 Pro و Roku Premiere+ متصل به تلویزیون دارم. من بازی های دارای HDR را بازی می کنم . من مقدار محدودی از محتوای 4K و HDR را از آمازون و نتفلیکس پخش می کنم. من گاهی اوقات یک بلوری 4K تماشا می کنم .

 https://baneeh.com/video-audio-devices/tv-brands/sony/shopby/tv_screen_size-50_inch

بزرگترین تفاوت بین OLED و پلاسما این است که OLED روشن تر است و رنگ ها بیشتر می زند. اوه، و رزولوشن 4K برای فیلم‌های سه بعدی مفید است - ال‌جی که از فناوری سه بعدی غیرفعال استفاده می‌کند، بهترین تلویزیون سه بعدی ساخته شده تاکنون است. نه اینکه کسی به این موضوع اهمیت دهد. یا حداقل ال‌جی اینطور فکر می‌کند، زیرا تلویزیون‌های OLED 2017 آن قابلیت‌های سه بعدی را ندارند . آزاردهنده. آنها هنوز هم تلویزیون های عالی هستند -- و مطمئناً از پلاسمای پاناسونیک من بهتر هستند.

 

اما من هنوز عکس پلاسما را دوست دارم. به ندرت، و شاید هرگز، به خودم بگویم که ای کاش در اتاق دیگر بودم و OLED را تماشا می کردم.

 

شاید بخشی از دلیل آن این باشد که من صدای بهتری در اتاق با پلاسما دارم. من یک سیستم سیمی 7.1 دارم که توسط یک گیرنده AV واقعی تغذیه می شود. در اتاقی که OLED است، من یک Sonos Playbar دارم . بسیار خوب است اما به خوبی سیستم سیمی سخت با 7 بلندگوی مجزا و یک زیر سیمی نیست.

 sony

هنگام تماشای تلویزیون، صدا بیشتر از چیزی که فکر می کنید تفاوت ایجاد می کند. اما در نهایت، چیزی که به آن می‌رسد این است که تفاوت‌های بین پلاسمای قدیمی من و OLED جدید آنقدر بزرگ نیست، به‌ویژه هنگام تماشای برنامه‌های تلویزیونی - می‌دانید، چیزهایی که از جعبه کابلی یا ماهواره‌ای شما بیرون می‌آیند.

 

پلاسما در مقابل OLED: خانواده من اهمیتی نمی دهند

یه روزی قراره پلاسما رو عوض کنم. اما من و بقیه اعضای خانواده ام عجله ای برای انجام آن ندارم. به نظر می رسد برای آنها مهم نیست که کدام تلویزیون را تماشا می کنند. این موضوع بسیار بیشتر در مورد آنچه در تلویزیون مهم است و اینکه آیا کنترلرهای بازی PS4 به اندازه کافی شارژ شده اند، است. برای همین دعوا می کنند. نه اینکه آنها می توانند به جای پلاسما، OLED را تماشا کنند (متاسفانه، آنها کمتر به 3 بعدی اهمیت می دهند).

 

من فکر می کنم که پلاسما 3-5 سال دیگر باقی مانده است. OLED تا سال 2022 کاملاً بالغ خواهد شد و چه کسی می‌داند، شاید تا زمانی که تصمیم بگیرم پاناسونیک را به چراگاه بگذارم، تلویزیون‌های 8K داشته باشیم.

 https://baneeh.com/video-audio-devices/tv-brands/lg/shopby/tv_screen_size-77_inch

البته، شما نمی توانید تفاوت بین تلویزیون 4K و 8K را تشخیص دهید، اما همچنان به دلیلی برای ارتقا نیاز دارید. درست؟

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 80
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 121
  • بازدید ماه : 112
  • بازدید سال : 967
  • بازدید کلی : 2,450