loading...
فروشگاه لوازم خانگی محمدی
علی بازدید : 16 یکشنبه 20 شهریور 1401 نظرات (0)

آیا این صفحه‌نمایش‌ها یک نوآوری خانگی دیگر هستند یا توپ منحنی بیش از حدی هستند که نمی‌توان با خریداران تلویزیون گلزنی کرد؟ فقط بازار می تواند تصمیم بگیرد، اما در حالی که منتظریم تا این اتفاق بیفتد، به من اجازه دهید کمی اسپیتبال کنم.

اگر خلاصه تلویزیون های CES 2014 من را خوانده باشید - و بهتر است، حباب - می دانید که پاسخ من به سوال تیتر لزوما "بله" نیست. تلویزیون‌های منحنی حقه‌ای هستند که تلویزیون‌های سه بعدی را مانند یک نبوغ بازاریابی می‌سازند.» من دوست دارم یک فناوری تلویزیون را مدتی قبل از اینکه کاملاً آن را محکوم کنم تماشا کنم.

 

 

با این حال، تلویزیون منحنی در کتاب من بهترین شروع را ندارد. این چیزی است که من بعد از چند ساعت با OLED خمیده سامسونگ فکر کردم - تنها زمان مهم من برای تماشای تلویزیون منحنی.

 

43 اینچ

برای یک فیلم دوست با پول برای سوزاندن که اهمیتی به اندازه نسبتاً کوچک 55 اینچی ندارد، صفحه نمایش منحنی یک مگس بزرگ در پماد است. قطعاً از نقطه شیرین در فاصله نشستن من در حدود 7 فوت قابل توجه بود. گوشه ها پهن تر از وسط به نظر می رسیدند و جلوه ذوزنقه ای ظریفی را ایجاد می کردند که در مقایسه با شکل صاف تر صفحه نمایش سنتی، باعث حواس پرتی می شد. لبه‌های افقی نیز به سمت لبه‌ها بازتر خم می‌شوند و یک "U" ظریف در امتداد لبه بالایی و یک وارونه در امتداد پایین ایجاد می‌کنند.

یک اثر عجیب دیگر این بود که با نشستن من نسبت به صفحه نمایش بالاتر یا پایین تر، گردی منحنی تغییر کرد. از وضعیت استاندارد نشستن من، در صندلی اداری در حال تماشای تلویزیون در بالای پایه 2.5 فوتی، پایین صفحه نمایش به طور محسوسی خم شد تا قسمت بالایی. از زاویه خارج، اعوجاج حتی کمتر برابر شد.

 

تلویزیون همچنین به طور پیش فرض زاویه عقب روی پایه خود دارد. نماینده سامسونگ به من گفت که بخشی از دلیل آن پیروی از استانداردهایی است که برای جلوگیری از سقوط آن طراحی شده است. با این حال، جلوه بصری از اعوجاج بیشتری برخوردار است. از روی صندلی من لبه های عمودی صفحه به سمت بالا باریک می شوند. همراه با هر گونه تحریف در فیلم - برای مثال، "من افسانه هستم" از تعداد زیادی نما از لنز چشم ماهی استفاده می کند - کل شروع به ظاهر اسکریک کرد.

 https://baneeh.com/video-audio-devices/tv-brands/xiaomi/shopby/n_digital_receiver-dvb_s_s2

منحنی همه چیز بد نبود. در نماهایی با عمق میدان بیشتر، مانند مناظر شهری در ابتدای «I Am Legend»، فکر می‌کردم وقتی به دوردست در وسط صفحه نگاه می‌کردم، حس عمق و غوطه‌وری کمی بیشتر را تجربه کردم.

 

من همچنین متوجه شدم که بازتاب‌ها هر دو خاموش‌تر هستند، باز هم به لطف صفحه‌نمایش ضد انعکاس عالی، و احتمال اینکه در صفحه منحنی OLED نسبت به صفحه تخت پلاسما کمتر دیده شوند. این یکی از مزایای مهم و غیرمنتظره منحنی است.

 

من می توانم تصور کنم که منحنی چیزی است که می توانید به آن عادت کنید، درست مانند هر مصنوع دیگری، اما اگر من آن فیلم دوست با سرمایه بی نهایت بودم، احتمالاً هنوز منتظر یک نمونه ثابت بودم.

 

من هرگز از یک صفحه تخت ناراضی نبوده ام، و در حالی که منحنی می تواند به ایجاد احساس بیشتر عمق و/یا کمک به کاهش انعکاس کمک کند، معاوضه های تحریف کننده ارزش این مزایا را در جلسه مشاهده کوتاه من نداشتند.

 

تلویزیون یک صفحه نمایش IMAX نیست . فرضیه صفحه های منحنی IMAX منطقی است، زیرا تصویر عظیم شما را احاطه کرده و تقریباً شما را در بر می گیرد. این قیاس توجیه اولیه ای بود که سامسونگ و ال جی برای بازاریابی منحنی OLED های خود استفاده کردند.

 

اما همانطور که جف موریسون اشاره کرد ، این استدلال با اندازه‌های معمولی صفحه‌نمایش تلویزیون و فواصل تماشای آن به اندازه کافی آب نمی‌خورد.

 

با صفحه نمایش های واقعا بزرگ، یکی از بزرگترین مزیت ها این است که می توانید نور بیشتری را به سمت مخاطب "تمرکز کنید". یکی دیگر از موارد کاهش اعوجاج نوری هنگام استفاده از لنزهای پروژکتوری خاص است. همچنین یک "طبیعی بودن" بالقوه برای تصویری وجود دارد که هر قسمت آن با کره چشم شما فاصله دارد. اما شاید قابل توجه ترین مزیت، توانایی پر کردن درصد زیادی از میدان دید بیننده باشد. با نشستن روی صندلی سمت راست، می‌توانید تصویر را عملاً دور خود بپیچید.

برای بهره مندی از یک تصویر پیچیده، یا حتی از مزایای یک تصویر طبیعی تر که هر قسمت از چشم شما به یک اندازه فاصله دارد، باید در یک مکان کاملا مشخص بنشینید. با صفحه نمایش تئاتر، آن مکان به اندازه کافی بزرگ است که افراد زیادی می توانند در آن بنشینند. مطمئناً، افرادی که به کناره‌ها می‌روند، بهترین اثر را نمی‌گیرند (اگر وجود داشته باشد)، اما افرادی که در وسط قرار دارند این کار را می‌کنند. با صفحه نمایش منحنی کوچکتر، آن نقطه شیرین بسیار کوچکتر است.

 

[یک صفحه نمایش منحنی] به طور مؤثری مالک را ملزم می کند که در فاصله نسبتاً دقیقی از صفحه بنشیند. خیلی نزدیک یا خیلی دور، و منحنی مزایای اصلی خود را از دست می دهد. و فراموش نکنیم، این برای یک بیننده است. با چند نفر روی کاناپه، تمام مزایای ادعا شده از بین می رود.

 بانه دات کام 

مجموعه‌های منحنی اصلی سامسونگ بین ۴۸ تا ۷۸ اینچ مورب است. بله، احتمالاً گزارش‌های بی‌نفس درباره‌ی هیپوفیز 105 اینچی را خوانده‌اید ، اما احتمالاً یک تلویزیون 60000 دلاری است. سامسونگ می‌گوید همه تلویزیون‌های منحنی اصلی آن، بسته به اندازه صفحه نمایش، فاصله دید یکسانی را در فاصله 10 تا 13 فوتی هدف قرار می‌دهند. از آن فواصل، حتی یک صفحه نمایش 78 اینچی نیز نمی تواند حس دید فراگیر را که از IMAX دریافت می کنید، ایجاد کند.

 

اثر تند و سریع موریسون به نکته دیگری اشاره کرد که من کنجکاو هستم هنگام بررسی یک تلویزیون منحنی بررسی کنم: از موقعیت های نشستن که نقطه شیرین مستقیماً در وسط صفحه نیستند چگونه به نظر می رسد؟ همانطور که همکار من تای پندلبری گفته است ، برای خرید یک تلویزیون منحنی باید یک آدم تند و تیز واقعی باشید، زیرا شما تنها فردی در خانواده خواهید بود که از مزایای فرضی آن لذت خواهید برد.

 

اگر تجربه من با OLED سامسونگ نشانه‌ای باشد، بینندگان هر دو طرف این نقطه شیرین، نمای نابرابر انحرافی را تجربه خواهند کرد. البته در مورد تلویزیون تخت هم همینطور است، جایی که یک لبه بزرگتر از دیگری به نظر می رسد، اما وقتی یک منحنی به آن اضافه می کنید، نمی توانم فکر نکنم اعوجاج ها بدتر می شوند.

 

مشکل بالقوه دیگر این است که ال سی دی های LED خمیده، فناوری که سامسونگ برای همه مجموعه های منحنی اصلی خود استفاده می کند، ممکن است حتی از مشکلات دید خارج از زاویه بدتری نسبت به برادران تخت خود رنج ببرند و در سمت نزدیک صفحه نمایش سریعتر شسته شوند. همین امر در مورد یکنواختی نیز صدق می کند: تصور می کنم سخت تر است که یک صفحه نمایش خمیده، روشنایی و رنگ یکنواخت را در سطح آن حفظ کند.

 

 

هزینه منحنی چقدر بیشتر خواهد بود؟ سامسونگ قیمت دو خط تلویزیون های خمیده خود را اعلام نکرده است، اما شرط می بندم که ارزان نباشند. بهترین مجموعه قابل مقایسه ای که اکنون داریم، 65 اینچی KDL-65S990A سونی، 4000 دلار قیمت دارد. این 60 درصد بیشتر از معادل 1080p مسطح آن است که قیمتی معادل 2500 دلار دارد و مانند مدل تخت فعلی 4K است.

 

حتی اگر سامسونگ بتواند هزینه منحنی را تا 30 درصد یا 40 درصد بیشتر از تخت کاهش دهد، من انتظار دارم تلویزیون‌های خمیده 1080p آن قیمت بیشتری نسبت به تلویزیون‌های تخت 4K داشته باشند -- تا حدی به این دلیل که 4K در سال 2014 بسیار ارزان‌تر می‌شود.

 

و این یک دلیل عالی برای سامسونگ است که سعی کند مردم را به خرید تلویزیون منحنی وادار کند. هزینه رزولوشن 4K در حال حاضر مانند یک سنگ در حال کاهش است - سری 50 اینچی P Vizio فقط 1000 دلار هزینه دارد - بنابراین تلویزیون های منحنی فرصتی برای شارژ بیشتر و حفظ حاشیه سود فراهم می کنند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 80
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 88
  • بازدید ماه : 231
  • بازدید سال : 1,086
  • بازدید کلی : 2,569