loading...
فروشگاه لوازم خانگی محمدی
علی بازدید : 45 پنجشنبه 03 شهریور 1401 نظرات (0)

اما از آنجایی که می‌توانید از هر تعداد دستگاه خارجی ارزان قیمت ، ویژگی‌های پخش جریانی و برنامه‌ها، و حتی کنترل صوتی فوق‌العاده را دریافت کنید ، این سوال واقعی باقی می‌ماند: "هی گوگل، کیفیت تصویر نسبت به قیمت چقدر خوب است؟" ممکن است به الگوریتم‌های دستیار گوگل و تعداد زیادی از داده‌های کاربر دسترسی نداشته باشم، اما می‌توانم پاسخ را خودم به شما بگویم: عالی نیست. XBR-X950G بیش از رقبایی مانند سامسونگ Q70R ، Vizio M8 و سری TCL 6 قیمت دارد، اما در مقایسه های جانبی من به خوبی هیچ یک از آنها عمل نکرد. سونی نقاط قوت خود را دارد، از جمله تصویر HDR روشن و رنگ دقیق، اما کنتراست کمتر چشمگیر و کم نور موضعی ، این معامله را خراب می کند.

مینیمال نقره ای و مشکی متالیک

X950G شیک و ظاهری مدرن است و نمونه‌ای از سونی است که خیلی تلاش نمی‌کند تا متمایز شود. قاب فلزی تیره اطراف صفحه نمایش زیبا و نازک است، با لبه پایینی بسیار کمی ضخیم تر و یک خط نقره ای در پایین که با پایه های پایه مطابقت دارد.

 https://baneeh.com/video-audio-devices/tv-brands/lg/shopby/n_bluetooth-yes

این پایه‌ها، به اندازه‌ای ضخیم که ظاهر سامسونگ و Vizio را کمی دوک‌دار جلوه دهند، در غیر این صورت بسیار استاندارد هستند. در پشت آن‌ها مدیریت کابل رمز را تعبیه می‌کنند، اگرچه بیش از چند کابل HDMI بسیار زیاد است.

در مورد پشت، سونی یک جفت توییتر نصب شده در پشت تلویزیون را معرفی می کند که به بیرون شلیک می کنند و می گوید که غوطه وری صوتی را در مقایسه با بلندگوهای معمولی خاموش (که تلویزیون نیز دارد) افزایش می دهد. من کیفیت صدا را برای بررسی‌های تلویزیون CNET آزمایش نمی‌کنم، اما در اینجا منتظر معجزه نباشید - هر نوار صدای مناسبی احتمالاً با یک شات طولانی از صدای داخلی X950G بهتر عمل می‌کند.

 

ریموت 2019 سونی تحت یک لیفت صورت قرار گرفت و اکنون دارای روکش نقره ای متالیک در بالا است. با این حال، هنوز هم یک دکمه چند دکمه ای قدیمی است، و من دکمه های شیک تر و ساده تر سامسونگ و Roku و همچنین چوب های حرکتی ال جی را ترجیح می دهم.

پس از سال‌ها بافر، زمان بارگذاری کند و خرابی‌ها، سیستم Android TV Google در تلویزیون‌های سونی سرانجام در سال 2019 آن را ثابت کرد. سیستم بازسازی‌شده X950G سریع‌تر از مدل قبلی خود XBR-X900F بارگیری و کار می‌کرد و حتی نزدیک هم نبود. برنامه‌هایی که چند بار راه‌اندازی شدند، تصاویر کوچک و صفحه‌های ناوبری را به راحتی زیپ کردم، و همه آن‌ها به سرعت رقبای Roku، سامسونگ و ال‌جی کار کردند.

 

اکنون که سریع است، Android TV یکی از بهترین هاست. فقط Roku به اندازه Android TV برنامه دارد و لذت دستیار Google را ندارد. با این حال، جستجوی Roku بهتر است. ال‌جی دستیار و همچنین الکسا دارد، اما انتخاب اپلیکیشن آن کوتاه است. منوهای جدید Android TV نیز بهبود یافته است. صفحه اصلی تمیز و ساده است، با برنامه‌های مورد علاقه در بالا برای دسترسی آسان و مسیرهای واضح برای دریافت برنامه‌های بیشتر، جستجو و موارد دیگر گروه‌بندی شده‌اند. بله، «بیشتر» شامل تبلیغات می‌شود ، اما این روزها برای دوره‌ای که در منوهای تلویزیون وجود دارد، برابر است.

Assistant در تلویزیون ها رابط کاربری خوبی دارد: دستورات روی صفحه رونویسی می شوند، همراه با پیشنهاداتی برای دستورات بعدی. برای سال 2019، به لطف میکروفن میدان دور در تلویزیون، امکان احضار دستیار بدون استفاده از هندزفری با گفتن «OK, Google» یا «Hey, Google»، دقیقاً مانند بلندگوی Google Home، بدون نیاز به استفاده از آن، جدید است. برای لمس کردن کنترل از راه دور (بله، دوستان حریم خصوصی، شما می توانید این ویژگی را خاموش کنید و فقط طبق معمول با میکروفون کنترل از راه دور صحبت کنید.) در آزمایش من عالی عمل کرد و به ویژه برای روشن و خاموش کردن تلویزیون مفید بود. می‌توانید تمام کارهای صوتی معمولی را به‌صورت هندزفری نیز انجام دهید - راه‌اندازی برنامه‌ها، انجام جستجوها، قطع کردن/تغییر صدا، «پخش ویدیوهای گربه در YouTube»، دریافت آب و هوا، تنظیم تایمر و غیره - اما برای عملیات‌های دیگر مانند مرور منوها، انتخاب تنظیمات و مکث/فست جلو کردن، کنترل از راه دور بهترین عملکرد را دارد.

 

یک مشکل هندزفری زمانی اتفاق افتاد که صدای تلویزیون نسبتاً بالا بود و مجبور شدم عملاً فریاد بزنم "OK GOOGLE!!!!" برای وادار کردن آن به پاسخ. طبق معمول صدا کاهش یافت تا تلویزیون بتواند فرمان من را بشنود، اما افت در برخی موارد خیلی کوتاه بود.

همچنین می‌توانید تلویزیون سونی را به بلندگوهای Google Home یا Amazon Alexa پیوند دهید تا عملکرد هندزفری بیشتری داشته باشید. تلویزیون به شما امکان می‌دهد از تلفن خود برای ارسال برنامه‌ها از طریق عملکرد داخلی Google Cast استفاده کنید، که دقیقاً مانند Chromecast کار می‌کند. و اواخر امسال، سازگاری با AirPlay 2 و HomeKit اپل است. AirPlay 2 اساساً مانند همان ویژگی در جعبه Apple TV کار می کند و به تلویزیون اجازه می دهد تا به عنوان نمایشگر نمایش های تلویزیونی، فیلم ها، موسیقی، عکس ها و صفحات وب با آیفون ، آی پد یا مک به عنوان کنترلر عمل کند. این برنامه کامل Apple TV موجود در سامسونگ نیستبا این حال، ادغام اپل در سال 2019 -- هیچ عملکردی روی صفحه وجود ندارد و تمام کنترل از طریق دستگاه iOS یا مک شما انجام می شود.

بهترین حالت اضافی برای بهبود تصویر در X950G، کم نور محلی آرایه کامل (FALD) است. سطح مشکی و کنتراست را با روشن کردن مناطق مختلف صفحه به طور جداگانه در صورت نیاز بهبود بخشید. برخلاف Vizio یا TCL، سونی تعداد مناطق کم نور را فاش نمی کند.

 https://baneeh.com/video-audio-devices/tv-brands/samsung/shopby/tv_screen_size-32_inch

ویژگی های کلیدی تلویزیون

فناوری نمایش       ال ای دی ال سی دی

نور پس زمینه LED کم نور محلی آرایه کامل

وضوح    4K

سازگار با HDR     HDR10 و Dolby Vision

تلویزیون هوشمند    Android TV

از راه دور           استاندارد

سایر ویژگی‌های تصویر محور عبارتند از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز بومی ، بهبود قابل‌توجهی روی کاغذ نسبت به نرخ‌های تازه‌سازی تقلبی 120 هرتز (که در واقع 60 هرتز هستند) که در سری‌های Vizio M و TCL P یافت می‌شوند. جدید برای سال 2019، سونی می‌گوید که با استفاده از همان پردازنده X1 Ultimate که در مدل‌های سری Master خود یافت می‌شود، دوباره پردازش ویدیو را بهبود بخشیده است. حالت X-Motion Clarity که در سال 2018 معرفی شد نیز در این دستگاه وجود دارد. وضوح حرکت را با اعمال درج قاب سیاه تنها در جایی که روی صفحه مورد نیاز است، افزایش می‌دهد، که گفته می‌شود سوسو زدن و تیرگی ناشی از حالت‌های مشابه در مجموعه‌های گذشته را از بین می‌برد.43 اینچ برای اطلاعات بیشتر به بخش کیفیت تصویر مراجعه کنید.

 

برخلاف سامسونگ و Vizio، سونی از نقاط کوانتومی استفاده نمی‌کند ، بنابراین طیف رنگی HDR آن به این اندازه گسترده نیست. علاوه بر استاندارد HDR10، X950G برخلاف سامسونگ از فرمت Dolby Vision HDR پشتیبانی می کند.

X950G دارای مجموعه ای سالم از جک ها است. برخلاف بسیاری از مجموعه‌های سامسونگ، سونی در واقع دارای ورودی ویدیوی آنالوگ است، البته فقط کامپوزیت، و همچنین از داشتن جک هدفون استقبال می‌کنم.

 

همه ورودی‌های HDMI با دستگاه‌های 4K و HDR کار می‌کنند، اما برای بهترین نتایج، سونی استفاده از حالت «HDMI بهبود یافته» با پخش‌کننده‌های بلوری 4K را توصیه می‌کند (تنظیمات > تماشای تلویزیون > ورودی‌های خارجی > فرمت سیگنال HDMI). برخلاف تلویزیون‌های ال‌جی و سامسونگ، X950G آن تنظیمات را برای شما تشخیص نمی‌دهد و به‌طور خودکار تغییر نمی‌دهد، که مایه شرمساری است، اما برخلاف سال گذشته، این تنظیمات در هر ورودی موجود است.

 

X950H از کانال برگشت صوتی پیشرفته (eARC) پشتیبانی می کند. پشتیبانی از دو ویژگی اصلی دیگر HDMI 2.1 - نرخ تجدید متغیر (VRR) و حالت تاخیر کم خودکار (ALLM یا  حالت بازی خودکار ) - هنوز نهایی نشده است. یکی از نمایندگان سونی می گوید که پس از پایان دوره ارزیابی HDMI 2.1، این شرکت می تواند اطلاعات بیشتری را ارائه دهد.

یکی از مهمترین عناصر در کیفیت تصویر، نسبت کنتراست است که تا حد زیادی به سطح سیاه بستگی دارد: میزان تیره یا روشن بودن "سیاه" روی صفحه تلویزیون. تلویزیون‌های OLED می‌توانند رنگ مشکی کاملی تولید کنند، دلیل اصلی آن‌ها برنده مقایسه کیفیت تصویر ما به‌طور منظم است، و برخی از تلویزیون‌های LCD می‌توانند به لطف کم‌نور کردن محلی آرایه کامل بسیار نزدیک شوند. XBR-X950G یکی از آن تلویزیون ها نیست.

 

تقریباً در تمام مواردی که من سطوح سیاه ضعیف‌تر و تمایل به شکوفه‌دهی آن را تماشا کردم - یا روشنایی سرگردان ناشی از کم‌نور محلی نادقیق - از بین می‌رفت که منجر به تصویر بدتری در بسیاری از صحنه‌ها در مقایسه با رقبا شد. سونی می‌تواند کاملاً روشن باشد، که یک امتیاز در HDR و اتاق‌های روشن است، و بسیاری از جنبه‌های دیگر تصویر آن ثابت هستند، اما در مجموع نسبت به سایرین فاصله داشت.

 

برای مشاهده تنظیمات تصویر استفاده شده در بررسی و اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد کنترل‌های تصویر این تلویزیون در حین کالیبراسیون، روی تصویر سمت راست کلیک کنید.

به یاد راتگر هاوئر ، تست‌های تماشای خود را با Blade Runner: The Final Cut آغاز کردم و بلافاصله این فیلم تاریک نقطه ضعف اصلی سونی را آشکار کرد. مناطق تاریک مانند سواری اولیه در سیتی اسکیپ یا مصاحبه دکارد با ریچل در سونی روشن تر از هر یک از موارد دیگر بود و باعث می شود که تصویر در مقایسه با تاثیرگذاری کمتری به نظر برسد.

 

من همچنین متوجه شکوفایی بیشتر در نوارهای صندوق پست X950G و جاهای دیگر شدم. به عنوان مثال، در کنتراست شدید صحنه راشل، با نوسانات نواحی صفحه مجاور، نواحی میله‌ها روشن‌تر یا تیره‌تر می‌درخشند، اثری که تقریباً در تلویزیون‌های دیگر (اگر اصلاً آن را دیدم) قابل مشاهده نبود. سونی به نفع خود جزئیات سایه را به خوبی مدیریت می‌کند، اما اغلب سطوح سیاه روشن‌تر و شکوفه‌دهی آن باعث می‌شود سایه‌های آن کمتر واقعی به نظر برسند.

 

روشنایی روشن: از بین تلویزیون‌های موجود در خط تولید من، تنها Vizio سری P کوانتوم 2018 روشن‌تر از سونی بود که واقعاً می‌تواند به تصویر آن در اتاق‌های روشن کمک کند.

تلویزیون  روشن ترین (SDR) رنگ دقیق (SDR)  روشن ترین (HDR) رنگ دقیق (HDR)

Vizio PQ65-F1 (2018)     2,184   1,570   2,441   2,441

Sony XBR-65X950G (2019)         1050    427      1264    1035

سامسونگ Q70R (2019)     1006    592      953      767

TCL 65R617 (2018)        653      299      824      824

Vizio M658-G1 (2019)    633      400      608      531

LG C9 (2019)     451      339      851      762

طبق معمول، روشن ترین محیط، ویوید، به طرز غم انگیزی نادرست بود. برای اندازه گیری دقیق در SDR از حالت تصویر سفارشی استفاده کردم که تقریباً نصف روشنایی بود. من رویکرد Vizio را برای یک حالت تصویر اختصاصی و دقیق در اتاق روشن ترجیح می دهم. تفاوت بین دو حالت در HDR بسیار کمتر بود، با اندازه گیری سفارشی فقط چند صد نیت کم نورتر.

 

روکش نیمه مات صفحه‌نمایش سونی، بازتاب‌ها و همچنین هر تلویزیونی را در خط تولید من، به استثنای Samsung و LG OLED کاهش داد و TCL را در این زمینه شکست داد. سطح مشکی را تقریباً مانند Vizios و TCL حفظ کرد، اما بدتر از سایرین.

دقت رنگ: قبل از کالیبراسیونرنگ سونی در حالت تصویر سفارشی کاملاً دقیق بود و پس از آن با توجه به اندازه‌گیری‌های من تقریباً عالی بود. این دقت در بلید رانر مشاهده شد، برای مثال، در صحنه مقدماتی هاوئر، جایی که او به بریون جیمز آموزش می‌دهد - رنگ پوست او بدون اینکه خیلی گلگون باشد، واقعی بود. سفیدی موهای هاوئر و دیوارهای یخی مغازه قطعات بدنه خنثی بود، در حالی که رنگ‌های قرمز و آبی نئون شهر به طرز مناسبی شیک به نظر می‌رسیدند. تفاوت بین سونی و سایرین جزئی بود، با این حال، و تنها در یک مقایسه جانبی قابل مشاهده بود - همه کاملا دقیق بودند.

پردازش ویدئو: X950G در این رده خوب بود و مانند یک تلویزیون معمولی 120 هرتزی رفتار می کرد، اما به اندازه X900F از سال 2018 چشمگیر نبود و همچنین از سامسونگ Q70R فاصله داشت.

 

X950G هیچ مشکلی در ارائه آهنگ مناسب 1080p/24 در تنظیمات خاموش خود نداشت، که احتمالاً هنوز هم برای فیلم‌بازان بهترین است. در همین حال، تنظیم خودکار، نرمی کره‌ای اثر اپرا صابون (SOE) را معرفی کرد. سپس تنظیمات سفارشی وجود دارد که دارای صافی و شفافیتbaneh.com

تنظیم Smoothness بالای 1 SOE قابل توجهی را معرفی می کند، در حالی که 0 آن را خاموش می کند. من در واقع از هموارسازی جزئی که تنظیمات 1 معرفی می‌کند اهمیتی نداشتم (ممکن است برخی ناب‌کاران)، اما تأثیر آن بر وضوح حرکت بسیار ناچیز بود، بنابراین احتمالاً به 0 پایبند می‌شوم. در همین حال، تنظیم Clearness برای بهبود درج فریم سیاه را افزایش می‌دهد. وضوح حرکت، اما هیچ تاثیری ندارد، به غیر از کم‌نور کردن، مگر اینکه صافی 2 یا بالاتر داشته باشید. به عبارت دیگر، برخلاف X900F (و تلویزیون‌های سامسونگ) سال گذشته، هیچ راهی برای به دست آوردن بهترین هر دو دنیا - وضوح حرکت بالا و بدون SOE - با یک تنظیم وجود ندارد.

 

من با نوار لغزنده دستی در تنظیمات Reality Creation با نمایش‌های با کیفیت پایین‌تر مانند Hot Bench بازی کردم و به حداکثر رساندن آن باعث شد تصویر واضح‌تر به نظر برسد، اما جلوه برای چشم من کمی مصنوعی بود و تنظیم خودکار بسیار ظریف بود. . من حوصله نگاه کردن به تنظیمات Xtended Dynamic Range را نداشتم، که برای تقلید از HDR برای منابع غیر HDR طراحی شده است. با این حال، از Smooth Gradation قدردانی کردم، که برخی از انتقال‌ها را در زمینه‌های رنگی کاهش داد، به عنوان مثال در پس‌زمینه برنامه Hulu.

 

X950G به خوبی عملکرد تاخیر ورودی بازی X900F را شکست داد ، با این حال، نتایج خوبی را با منابع 1080p (19.13 میلی ثانیه) و منابع 4K HDR (18.97 میلی ثانیه) ارائه کرد.

 

یکنواختی: با الگوهای تست تمام میدان، سونی عملکرد خوبی داشت، با یک تصویر نسبتا یکنواخت در سراسر صفحه و تغییرات کم یا بدون تغییرات در سطوح مختلف نور. با این حال، از زاویه خارج، وفاداری، اشباع و کنتراست سطح مشکی را از دست داد (از بین رفت) سریعتر از سایر موارد، زیرا از نقطه شیرینی که مستقیماً در جلوی صفحه قرار داشت دور شدم.

ویدیوی HDR و 4K: تصویر روشن X950G با مواد با دامنه دینامیکی بالا به خوبی به آن کمک می‌کند، اما در نهایت سطوح سیاه ضعیف‌تر آن باعث شده است که نسبت به سایر تلویزیون‌های این خط، کمتر چشمگیر به نظر برسد.

 

من با مونتاژ ویدیویی از دیسک آزمایشی Spears & Munsil شروع کردم، جایی که تاکید سونی بر خروجی نور به قیمت کنتراست مشهود بود. عکس‌های ابتدایی از کوه‌های برفی، ابرهای درخشان و اسب‌ها در میان بارش برف فوق‌العاده بودند: درخشان‌تر و تاثیرگذارتر از سایر مجموعه‌های این مجموعه، از جمله Vizio PQ (که در الگوهای آزمایشی روشن‌تر بود). سونی همچنین جزئیات روشن را بهتر از سامسونگ یا Vizio M8 ارائه می‌کند (مثلاً در قلم در ساعت 4:11)، مناطق با روشنایی متوسط ​​مانند سامسونگ را برجسته نمی‌کند، و فاقد نواربندی در آسمان‌هایی است که در Vizio دیدم.

 

جایی که سونی کوتاهی می‌کرد، توالی‌های تاریک‌تر چالش‌برانگیز اشیاء در مقابل پس‌زمینه‌های سیاه بود، و چرخ و فلک‌های شبانه و عکس‌های منظره شهری - باز هم نواحی سیاه سونی مایل به خاکستری و خشک شده بودند، شکوفه‌ها بیداد می‌کردند و صحنه‌ها فاقد کنتراست و ضربه به عنوان یک صحنه بودند. نتیجه، علیرغم برجستگی های روشن ترشان. اگرچه آنقدر واضح نبود، اما صحنه‌های روشن‌تر مانند دره در 2:32 نیز در برخی مواقع کنتراست کمتری به نظر می‌رسیدند.

 

رنگ‌های تند گل‌ها و پروانه‌ها نیز در سونی نسبت به سایرین کمی کدرتر و کم‌رنگ‌تر به نظر می‌رسند. شاید برخی از اینها به دلیل طیف رنگی باریکتر آن نسبت به بقیه باشد (به غیر از TCL که تصویر HDR آن بیش از حد اشباع شده بود).

 

من دیسک 4K HDR Blade Runner را بررسی کردم و مشکلات مشابه Blu-ray استاندارد را دیدم، البته حتی رایج‌تر: سطوح مشکی روشن‌تر، شکوفایی بی‌نظیر و به طور کلی تصویر پایین‌تر. من سعی کردم با تنظیمات مختلف تیره‌کردن محلی بازی کنم و Medium پیش‌فرض از تصویر سونی بهترین استفاده را کرد -- Low بیش از حد تصویر را پاک کرد در حالی که High باعث شکوفایی بیشتر شد.

 

برای استریم 4K HDR، یک زندگی دیگر را در برنامه نتفلیکس سونی در Dolby Vision، کامل با حالت کالیبره شده نتفلیکس، تماشا کردم و آن را با نمایش 4K HDR10 از Roku Ultra در مجموعه‌های دیگر مقایسه کردم. در صحنه‌های روشن‌تر بار دیگر سونی بسیار خوب به نظر می‌رسد، با پانچ‌های فراوان و هایلایت‌های دلپذیر، اگرچه کنتراست آن کمی نسبت به دیگری عقب افتاد. با این حال، این کمبود زمانی آشکارتر شد که تصویر برای نشان دادن ایستگاه فضایی و فضای داخلی تاریک آن تاریک شد، و دوباره متوجه نقاط شکوفه و روشن شدم، به ویژه زمانی که قهرمان داستان از خواب بیدار شد (7:59). جابه‌جایی به جلو و عقب، دیدن هیچ مزیتی برای حالت Netflix در مقابل دو پیش تنظیم Dolby Vision دشوار بود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 80
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 102
  • بازدید ماه : 245
  • بازدید سال : 1,100
  • بازدید کلی : 2,583