loading...
فروشگاه لوازم خانگی محمدی
علی بازدید : 34 دوشنبه 11 مهر 1401 نظرات (0)

این یک تلویزیون مناسب برای تماشای ورزش است. هیچ مشکل یکنواختی جدی وجود ندارد، اما برخی از جلوه های صفحه کثیف وجود دارد که به ویژه هنگام تماشای ورزش هایی با مناطق بزرگ رنگ یکنواخت قابل توجه است. مثل هاکی یا فوتبال کنترل بازتاب مناسب، اما زاویه دید ضعیف است، بنابراین ممکن است برخی از افراد هنگام تماشای بازی بزرگ با گروه بزرگی از دوستان، دید خوبی نداشته باشند.

سبکطراحی سری TCL 5 کاملاً ابتدایی است. به دلیل حاشیه‌های نازک و پایه ظریف، ظاهری براق دارد، اما از منظر نزدیک‌تر، کمتر ممتاز به نظر می‌رسد. به طور کلی یک طراحی معمولی و مناسب TCL است.

پایه TCL سری 5 پلاستیکی و نسبتاً پهن است. مطمئناً باریکتر از سری جدید TCL 6 R615/617 است، اما همان ثبات را برای تلویزیون فراهم می کند.

قسمت پشتی تلویزیون از قسمت پنل فلزی و محفظه الکترونیکی پلاستیکی ساخته شده است. ساده و تمیز به نظر می رسد، اما فاقد هرگونه برنامه ریزی برای مدیریت کابل است.

TCL 5-series دارای حاشیه های بسیار نازکی است که ظاهری براق به آن می دهد. با این حال، یک شکاف کاملا واضح بین قاب حاشیه و اولین خط پیکسل روی صفحه نمایش وجود دارد.

سری TCL 5 تلویزیون بسیار نازکی خواهد بود اگر قسمت پایین پایینی که LED ها در آن قرار دارند همراه با یک دریچه بزرگ برای دفع گرمای تولید شده نباشد.

 

به همین دلیل، اگر سری 5 TCL آن را به دیوار نصب کنید، کمی بیرون زده است.

کیفیت ساخت سری TCL 5 بدون هیچ گونه شکاف و پنل شل است. ساخت و ساز محکمی دارد و اگرچه به نظر درجه یک نمی رسد، اما با کیفیت ساخت Vizio E Series 2017 و بقیه تلویزیون های TCL برابری می کند.

سری TCL 5 نسبت کنتراست طبیعی فوق العاده ای دارد. این تلویزیون با برخی از بهترین تلویزیون های LED سطح بالا که ما آزمایش کرده ایم مطابقت دارد و مطمئناً بهتر از رقبای سامسونگ NU7100 و Vizio E Series 2017 است. سیاهی های بسیار عمیق را نمایش می دهد و صحنه های تاریک را هنگام مشاهده در محیط های کم نور افزایش می دهد.

 

TCL 5 سری 5 دارای Local Dimming نیست. این یک گزینه Micro Contrast در منو دارد، با این حال، این فقط کنتراست نواحی مختلف صفحه را تنظیم می کند و در واقع یک ویژگی کم نور محلی نیست، بنابراین آن را کنار می گذاریم .

SDR ABL سری TCL 5 یک پیشرفت قطعی نسبت به S405 سال گذشته است زیرا دارای حداکثر روشنایی مناسبی است که برای یک اتاق کم نور به اندازه کافی خوب است. اگرچه عملکرد بهتری نسبت به Vizio E Series 2017 و مشابه سامسونگ NU7100 دارد، اما حتی به روشنایی TCL R617 سری 6 یا Sony X720E نزدیک نمی شود. آنقدر روشن نمی شود که بتواند بر تابش خیره کننده غلبه کند.

نتایج تست حداکثر روشنایی HDR ما ناامید کننده بود، البته بهتر از TCL S405 سال گذشته. درخشندگی در تمام پنجره‌های ورودی بسیار شبیه است و بنابراین برجسته‌سازی‌های کوچک در صحنه‌های تاریک برجسته نمی‌شوند و می‌توان آن را از دست داد.

 

این تلویزیون دوباره تحت الشعاع امتیازات R617 سری 6 TCL امسال در HDR قرار گرفته است، اما همچنان می‌تواند از Vizio E Series 2017 بهتر عمل کند و عملکردی برابر با سامسونگ NU7100 داشته باشد.

این تلویزیون در یکنواختی خاکستری عملکرد مناسبی مانند S405 سال گذشته دارد. هم در 50% و هم در 5% خاکستری، تصویر در امتداد لبه‌ها کمی تیره‌تر نشان داده می‌شود و مقداری تیرگی قابل مشاهده است. بنابراین ما انتظار داریم که هنگام تماشای ورزش، جلوه صفحه نمایش کثیف وجود داشته باشد.

 

تلویزیون نسبت به TCL R617 که ما آزمایش کردیم، یکنواختی خاکستری بهتری دارد. این مورد انتظار می‌رود زیرا تلویزیون‌های دارای نور لبه معمولاً مشکلات یکنواختی کمتری نسبت به تلویزیون‌های آرایه کامل دارند.

زاویه دید بد است. این امر با پنل های VA معمولی است، اما این تلویزیون در انتهای تلویزیون Phillips  پایین تر مقیاس نیز قرار دارد. حتی انحرافات جزئی از وسط و مشکی ها خاکستری می شوند و رنگ ها تغییر می کنند، در حالی که با افزایش زاویه دید، روشنایی به تدریج کاهش می یابد. تلویزیون برای یک اتاق عریض که در آن مردم اغلب تلویزیون را از کناری تماشا می کنند، انتخاب خوبی نیست.

یکنواختی مشکی اصلی سری TCL 5 بسیار خوب است. ما می توانیم کمی ابری را در نزدیکی بالا و دوباره نزدیک به صلیب آزمایشی ببینیم. با این حال، این کمرنگ است و در صحنه‌های تاریک هنگام تماشای محتوای ویدیویی معمولی نشان داده نمی‌شود.

مانند تمام تلویزیون های TCL، سری 5 TCL دارای روکش نیمه براق برای پخش انعکاس در سراسر صفحه نمایش است. در محیط های کم نور کار بسیار خوبی انجام می دهد، اما زمانی که در یک اتاق روشن مشاهده می شود، انعکاس می تواند تا حدودی حواس پرت شود. این امر به ویژه هنگامی که منبع رو به تلویزیون باشد آشکار می شود.

 

S405 با انعکاس کمی بهتر عمل می کند، زیرا هاله های کمتری در اطراف انعکاس های روشن قابل مشاهده است.

وقتی حالت تصویر روی فیلم تنظیم شده باشد، تلویزیون از دقت رنگ خارج از جعبه برخوردار است . قرمز/زرد به دلیل دمای رنگ گرم کمی غالب هستند و این منجر به بالانس سفیدی dE می شود. با این حال، از آنجایی که dE رنگ به اندازه کافی کم است، این عدم دقت خاکستری ممکن است برای اکثر افراد مورد توجه قرار نگیرد. گاما در حال حاضر هدف ما را به خوبی دنبال می کند.

کالیبراسیون سری TCL 5 مانند سایر تلویزیون های TCL که ما آزمایش کرده ایم، آسان است. در نتیجه، می توان نتیجه بسیار دقیقی به دست آورد و بسیار سخت است که متوجه هر گونه نقصی در بازنمایی رنگ شوید.

 

مانند سایر تلویزیون‌های TCL، کالیبراسیون فقط از طریق برنامه تلفن همراه ( اندروید یا iOS ) امکان‌پذیر است و یکی از ساده‌ترین روش‌های موجود از همه برندهای اصلی تلویزیون است. کنترل تراز سفیدی 11 نقطه ای و کنترل فضای رنگی به روشی آسان برای انجام کالیبراسیون نتیجه نسبتاً پاسخگو هستند.

ارتقاء محتوای بی کیفیت مانند DVD خوب است. مانند سایر تلویزیون های TCL، تصویر خیلی نرم نیست و جزئیات حفظ می شوند.

منابع 720p مانند تلویزیون کابلی به خوبی ارتقا یافته اند. جزئیات همچنان روشن است.

با برخی از تصاویر 4k (مانند استفاده از مانیتور رایانه شخصی)، الگوریتم کاهش نور زیرپیکسل هنگام مشاهده از نزدیک، باعث ایجاد برخی مصنوعات عجیب می شود ( اینجا را ببینید ). این موضوع برای اکثر محتواها مطرح نیست. این نوع پراکندگی غیر معمول است و فقط در برخی از تلویزیون های TCL از جمله S517 و R617 دیده می شود. اکثر مردم زیاد متوجه آن نمی‌شوند، اما گاهی اوقات وقتی در بازی‌هایی مانند این سایه سبز یا بنفش با پراکندگی فضایی تداخل پیدا می‌کند، باعث ایجاد مصنوعاتی می‌شود.

 

به‌روزرسانی 2018/05/29: گزارشی دریافت کرده‌ایم که S515/S517 49 اینچی دارای تلاقی مشابه با S405 است، همانطور که در اینجا مشاهده می‌کنید .

مانند سری TCL 6 و سایر تلویزیون‌های TCL که آزمایش کرده‌ایم، روشی که پنل زیر پیکسل‌ها را کم نور می‌کند، منجر به ایجاد برخی مصنوعات جزئی در تست ورودی 4k می‌شود .

سری TCL 5 از طیف رنگی گسترده ای پشتیبانی می کند. پوشش فضای رنگی کوچکتر P3 عالی است و با بسیاری از تلویزیون های سطح بالا قابل مقایسه است. پوشش گسترده‌تر فضای رنگی Rec 2020 مناسب است، محتوای HDR خوب به نظر می‌رسد.

 

منحنی PQ به خوبی از منحنی ما پیروی می کند و با حداکثر روشنایی تلویزیون به تدریج از بین می رود. ما مجبور شدیم از یک محرک 50٪ استفاده کنیم زیرا ورودی 75٪ بد به نظر می رسد. PC و Game EOTF نیز به خوبی از منحنی پیروی می کنند که خوب است. اینها با روشنایی تصویر "تاریک" آزمایش شدند، اما تنظیم "عادی" تقریباً یکسان به نظر می رسد.

 

S515 از طیف رنگی گسترده تری نسبت به TCL R617 و S405 سال گذشته پشتیبانی می کند.

 

حجم رنگ مناسب TCL 55S515/55S517 رنگ های تیره عمیق یا رنگ های اشباع روشن را به خوبی تولید نمی کند. بیشتر طیف رنگ آن در اکثر سطوح روشنایی به خوبی نمایش داده می شود.

شیب خیلی خوبه نوارهای بسیار کمی قابل مشاهده است، به خصوص در سایه های تیره سبز و قرمز، اما چیز مهمی نیست. به طور کلی عملکرد آن کمی بدتر از S405 سال گذشته است و به همان اندازه سامسونگ NU7100 عملکرد خوبی دارد.

هیچ حفظ تصویری وجود ندارد و این مطابق با سایر تلویزیون هایی است که از پنل های VA استفاده می کنند.

ما انتظار نداریم که پنل های VA حفظ تصویر دائمی را تجربه کنند، زیرا پنل VA در آزمایش طولانی مدت ما مصون به نظر می رسد.

زمان پاسخگویی بسیار خوب در هیچ یک از انتقالات پیکسلی بیش از حد وجود ندارد. حرکت بدون دنباله زیاد خوب به نظر می رسد. تاری در عکس عمدتا به دلیل تداوم و سوسو زدن نور پس زمینه است.

 https://baneeh.com/video-audio-devices/tv-brands/sony?dir=desc&order=created_at

نتایج کمی بدتر از R617 و S405 سال گذشته است، اما همچنان خوب است.

با تنظیم نور پس‌زمینه 14 یا کمتر، تلویزیون از PWM برای کاهش نور پس‌زمینه استفاده می‌کند که به صورت سوسو زدن قابل توجه است. تنظیمات بالاتر به طور مستقیم دامنه نور پس زمینه را تنظیم می کند و هیچ سوسو زدنی وجود ندارد. تنظیم نور پس زمینه 14 بسیار کم است و اکثر مردم هیچ گونه سوسو زدنی را مشاهده نمی کنند.

سری TCL 5 نمی‌تواند سوسو زدن نور پس‌زمینه را روی فرکانس‌های پایین‌تر تنظیم کند تا حرکت نرم‌تر به نظر برسد. در تنظیمات نور پس‌زمینه کم، سوسو زدن PWM به حرکت کمک می‌کند، اما در تنظیمات بالاتر، هیچ سوسو زدنی وجود ندارد و حرکت به آن روان نیست.

سری TCL 5 دارای ویژگی درون یابی حرکتی اختیاری است که می تواند نرخ فریم را تا 60 فریم در ثانیه افزایش دهد. این امسال در خط TCL جدید است. این به حرکت کمک می‌کند تا نرم‌تر به نظر برسد، اما باعث به اصطلاح اثر Soap Opera می‌شود که برخی افراد آن را دوست ندارند.

 

در صحنه هایی با حرکت زیاد، مصنوعات قابل مشاهده هستند. اگر حرکت زیاد باشد، تلویزیون درون یابی فریم ها را متوقف می کند و نرخ فریم منبع را حفظ می کند. این رفتار بسیار شبیه به اکثر تلویزیون ها است.

 

به‌روزرسانی 2018/05/24: گزارش‌هایی دریافت کرده‌ایم که مدل‌های 43 و 49 اینچی دارای درون یابی حرکتی نیستند.

مقداری لکنت قابل مشاهده با محتوای 24p وجود دارد. این خیلی قابل توجه نیست زیرا زمان نگه داشتن فریم نسبت به اکثر تلویزیون ها کمتر است. برخی از مردم متوجه این موضوع می شوند، به خصوص با عکس های منظره با پانل عریض.

تلویزیون قادر است لرزش را از همه منابع حذف کند. به طور پیش فرض گزینه انجام این کار غیرفعال است، برای فعال کردن آن، Natural Cinema را روشن کنید. این یک پیشرفت نسبت به تلویزیون های TCL 2017 است.

حداقل 1440p VRR تأخیر ورودی کم عالی، تا زمانی که حالت بازی فعال باشد. خارج از حالت بازی تاخیر بسیار زیاد است. تاخیر ورودی بدون توجه به ورودی تقریباً یکسان است، تنها تفاوت بسیار جزئی بین محتوای 1080p و 4k وجود دارد که برای گیمرهای کلاسیک عالی است.

 

برای استفاده به عنوان نمایشگر رایانه شخصی، chroma 4:4:4 تنها زمانی به درستی پشتیبانی می شود که برچسب ورودی روی رایانه تنظیم شده باشد ، یا زمانی که تلویزیون به طور خودکار تشخیص دهد که به رایانه شخصی متصل است. هنگام اتصال به رایانه شخصی باید از حالت بازی برای تاخیر ورودی کم استفاده شود.

سری TCL 5 از اکثر رزولوشن های رایج بدون مشکل پشتیبانی می کند. این یک ورودی 1440p از ایکس باکس وان پشتیبانی می کند، که عالی است، اما فقط در 60 هرتز.

 

Chroma 4:4:4 فقط زمانی به درستی پشتیبانی می‌شود که برچسب ورودی روی رایانه تنظیم شده باشد ، یا وقتی تلویزیون تشخیص دهد که به رایانه شخصی متصل است. مانند R617، شارپنس در حالت PC هیچ کاری نمی کند.

 

برای برخی از دستگاه‌ها، حالت پهنای باند کامل HDMI باید از منوی ورودی‌های تلویزیون فعال شود. به‌طور پیش‌فرض فعال است، اما برخی از دستگاه‌های قدیمی‌تر ممکن است در صورت فعال بودن به درستی کار نکنند.

ورودی های مشابه TCL R617. یک کابل خروجی برای ورودی کامپوزیت وجود دارد، اما ورودی جزء وجود ندارد. مانند R617، خروجی هدفون روی ریموت وجود ندارد، اما جک هدفون برای اتصال هدفون های بی سیم وجود دارد.

برای اینکه کانال برگشت صدا در HDMI 3 کار کند، CEC باید در تنظیمات -> سیستم -> کنترل دستگاه‌های دیگر (CEC) -> ARC(HDMI3) فعال باشد.

 

عبور DTS در حال حاضر روی TCL 5 Series کار نمی کند، احتمالاً در به روز رسانی  FULL HD  سیستم عامل آینده این مشکل برطرف خواهد شد. در آینده این را دوباره آزمایش خواهیم کرد.

پاسخ فرکانسی زیر برابر است. LFE (پسوند فرکانس پایین) در 143 هرتز است که ناکافی است. این بدان معنی است که این تلویزیون هیچ ضربه یا صدایی تولید نمی کند و همچنین بدنه و پانچ زیادی به باس خود ندارد. پاسخ بالای نقطه LFE متعادل است و گفتگوهای واضح و قابل فهم را نشان می دهد. با این حال، این تلویزیون خیلی بلند نیست. علاوه بر این، از آنجایی که سیستم تصحیح اتاق ندارد، قادر به حذف حالت اتاق آزمایش ما در حدود 200 هرتز نبود.

 

تلویزیون TCL دارای عملکرد اعوجاج بالاتر از حد متوسط ​​است. مقدار کلی اعوجاج هارمونیک در 80dB SPL مناسب است. در حداکثر صدا، جهش زیادی در THD وجود ندارد، که خوب است. اما صدای این تلویزیون زیاد نیست.

تلویزیون دارای طیف گسترده ای از برنامه های داخلی روی رابط هوشمند Roku است. برنامه های پیش فرض محدود هستند، اما به خوبی کار می کنند. صدها کانال پخش در دسترس وجود دارد که بسیاری از آنها رایگان هستند. برنامه ها را می توان از طریق برنامه تلفن همراه هوشمند نیز نصب کرد.

 

برنامه از راه دور روکو

کنترل از راه دور همراه با تعداد بسیار محدود دکمه ساده است. همه تنظیمات فقط از طریق منوی تنظیمات یا برنامه همراه قابل دسترسی هستند. کنترل صوتی وجود دارد، اما بسیار ابتدایی است. می‌توان از آن برای تغییر ورودی‌ها یا جستجوی محتوا استفاده کرد، اما سؤالات متنی یا سؤالات تصادفی مانند آب‌وهوا یا حتی گفتن زمان را درک نمی‌کند.

 

کنترل از راه دور همراه با S517 نیازی به دید با تلویزیون ندارد. S515 در Best Buy فروخته می شود.

 

کنترل های تلویزیون

TCL 5 Series 2018 Controls Picture

یک دسته کوچک از سه دکمه در مرکز پایین صفحه نمایش وجود دارد. عملکرد بسیار شبیه به R617 است. دکمه وسط یک منو روی تلویزیون با تمام ورودی ها و گزینه ای برای خاموش کردن تلویزیون ظاهر می شود. برخلاف R617، دو دکمه کناری برای اسکرول در این منو وجود دارد.

 

دسترسی به دکمه ها کمی دشوار است، زیرا در پشت گیرنده IR پلاستیکی قرار می گیرند.

تفاوت بین اندازه ها و انواع

ما 55 اینچ (55S517) را آزمایش کردیم. در بیشتر موارد، انتظار داریم که بررسی ما برای نسخه های 43 اینچی (43S517)، 49 اینچی (49S517) و 65 اینچی (65S517) نیز معتبر باشد.

 

گزارش‌هایی دریافت کرده‌ایم که مدل‌های 43 و 49 اینچی از درون‌یابی حرکتی پشتیبانی نمی‌کنند و قادر به حذف لرزش نیستند، زیرا فاقد   گزینه سینمای طبیعی هستند.

 

اگر شخصی با نوع دیگری از پنل برخورد کرد یا اگر سری TCL 5 او با بررسی ما مطابقت نداشت، به ما اطلاع دهید و ما بررسی را به روز خواهیم کرد.

 

Bestbuy یک شماره مدل متفاوت (S515) می فروشد. این همان تلویزیون است، اما دارای یک کنترل از راه دور مادون قرمز ساده‌تر است که نیاز به خط دید دارد و قابلیت کنترل صدا را ندارد. کنترل از راه دور قابل ارتقا است، اما برنامه هوشمند عملکردی مشابه با کنترل از راه دور پیشرفته دارد.

 

اندازه      مدل       گونه

43"       43S517 43S515

49"       49S517 49S515

55"       55S517 55S515

65"       65S517 65S515

در اروپا، مدل های TCL کاملاً متفاوت هستند و مستقیماً با مدل های ایالات متحده مطابقت ندارند.

بالا سمت چپ: Sony X720E  (KD43X720E). پایین سمت چپ: TCL R617 ( 55R617 ). وسط: TCL S517 (55S517). بالا سمت راست: TCL S405 ( 43S405 ). پایین سمت راست: Samsung NU7100 (UN55NU7100). برخلاف سایر عکس‌های ما، این عکس تحت یک محیط کنترل‌شده گرفته نشده است، بنابراین از آن نتیجه‌گیری نکنید.

سری 5 TCL یک تلویزیون مقرون به صرفه با کیفیت تصویر مناسب و کنترل حرکت است. این دستگاه در اندازه های مختلف موجود است و نسبت به عملکرد آن قیمت مناسبی دارد. توصیه های ما را برای بهترین تلویزیون های هوشمند  و بهترین تلویزیون های ارزان قیمت ببینید.

جستجوکردنیافتن فروشگاه

TCL 5 Series S517 کمی بهتر از TCL 4 Series S425 است. S517 می تواند روشن تر شود و اگر اتاق روشنی دارید مناسب تر است. می تواند طیف رنگی گسترده تری را نمایش دهد که به عملکرد HDR کمک می کند. همچنین، S517 دارای ویژگی درون یابی حرکتی برای خوشحال کردن طرفداران افکت اپرا است و می تواند فیلم های بدون لرزش نمایش دهد. TCL S425 تا حدودی تاخیر ورودی کمتری دارد که برای بازی های ویدیویی عالی است و به لطف زمان پاسخگویی سریع تر، حرکت کمی واضح تر ارائه می دهد.

جستجوکردنیافتن فروشگاه

TCL R617 (سری 6) به طور قابل توجهی بهتر از TCL S517 (سری 5) است. TCL R617 برای بهبود رنگ مشکی در یک اتاق تاریک از پشتیبانی از کاهش تیرگی موضعی بهره می‌برد و در عین حال می‌تواند روشن‌تر شود که برای اتاق‌های روشن با تابش خیره‌کننده عالی است. TCL R617 زمان پاسخگویی بهتری دارد، بنابراین فقط یک تاری کوچک تصویر را در هنگام تماشای ورزش دنبال می‌کند و یک قاب مشکی اختیاری برای معرفی سوسو زدن و شفاف‌تر کردن تصویر دارد. در نهایت، TCL R617 عملکرد HDR بسیار بهتری دارد.

https://baneeh.com/video-audio-devices/tv-brands/samsung/shopby/n_bluetooth-yes

جستجوکردنیافتن فروشگاه

TCL 5 Series S517 2018 تقریباً مشابه TCL S525 است. S517 یکنواختی خاکستری بهتر و بازتاب بهتری دارد، اما یک پورت HDMI کمتر دارد. S525 تاخیر ورودی کمتری دارد، اما احتمالاً این تفاوت محسوسی نیست.

جستجوکردنیافتن فروشگاه

TCL S517 و Samsung NU7100 هر دو عملکرد بسیار مشابهی دارند. Samsung NU7100 یکنواختی مشکی بهتر و تاخیر ورودی کمتری دارد که اگر بازی های ویدیویی انجام می دهید عالی است. NU7100 همچنین یکنواختی خاکستری بهتری دارد که اگر ورزش های زیادی تماشا کنید عالی است. TCL S517 می تواند لرزش 24p را از محتوای قدیمی حذف کند و دارای طیف رنگی گسترده ای است که به نمایش رنگ های زنده کمک می کند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 80
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 108
  • بازدید ماه : 251
  • بازدید سال : 1,106
  • بازدید کلی : 2,589