loading...
فروشگاه لوازم خانگی محمدی
علی بازدید : 17 یکشنبه 20 شهریور 1401 نظرات (0)

یعنی تا زمانی که تلویزیون‌های با وضوح 4K با سه بعدی غیرفعال به وجود آمدند. من به‌تازگی بررسی اولین موردم، 65L9300U توشیبا را به پایان رساندم و تمیزترین و بدون مصنوع‌ترین تصویر سه‌بعدی را از تلویزیون‌هایی که در آزمایشگاه داشته‌ام ارائه داد. اگر به تلویزیون سه بعدی اهمیت می دهید -- و نگران نباشید، اگر این کار را نکنید شما را قضاوت نمی کنم -- می خواهید خودتان آن را تجربه کنید.

سه بعدی منفعل در تلویزیون ها هستید، امروز دو رنگ دارد: فعال و غیرفعال . واضح ترین تفاوت در عینک است. عینک‌های اکتیو از کرکره‌های کریستالی مایع استفاده می‌کنند که با باتری کار می‌کنند، در حالی که عینک‌های غیرفعال از لنزهای پلاریزه ساده استفاده می‌کنند، مشابه آنچه در اکثر سینماهای سه بعدی ایالات متحده دریافت می‌کنید. عینک‌های غیرفعال به قیمت هر عدد چند دلار ارزان هستند، در حالی که عینک‌های اکتیو از 20 دلار شروع می‌شوند و از آنجا بالاتر می‌روند.

 https://baneeh.com/video-audio-devices/tv-brands/samsung/shopby/tv_screen_size-45_inch

تداخل زمانی اتفاق می افتد که هنگام استفاده از عینک سه بعدی همچنان بتوانید هر دو تصویر را ببینید - برای مثال در راه پله سمت راست.سیستم‌های سه‌بعدی فعال معمولاً در معرض تداخل هستند، که کمترین مصنوع سه بعدی مورد علاقه من است. Crosstalk معمولاً به عنوان تصویر یا طرح کلی شبح‌آلود دوم در اطراف یک شی روی صفحه ظاهر می‌شود. من آن را یک حواس پرتی بزرگ می دانم که در برخی موارد تجربه را خراب می کند. برخی از تلویزیون‌های سه‌بعدی فعال بهتر از سایرین با آن مقابله می‌کنند، اما تلویزیون‌های سه بعدی غیرفعال عملاً بدون تداخل هستند.

 

از سوی دیگر، تلویزیون های سه بعدی غیرفعال وضوح کمتری ارائه می دهند. در یک تلویزیون 1080p (رزولوشن 1920x1080 پیکسل)، هر چشم تنها 1920x540 پیکسل را می بیند زیرا لنزهای پلاریزه نیمی از خطوط را مسدود می کنند. اگر صفحه‌نمایش بزرگ است، یا نزدیک نشسته‌اید، می‌بینید که شبیه خطوط افقی متناوب هستند، مانند خطوط سیاه بین تصویر فعال (تصاویر زیر را ببینید). حتی اگر آنها قابل مشاهده نباشند، خطوط مورب ناهمواری که ایجاد می کنند ممکن است دیده شوند.

 

 https://baneeh.com/video-audio-devices/tv-brands/samsung/shopby/tv_screen_size-55_inch

تلویزیون سه بعدی غیرفعال، از نزدیک، همانطور که از یک لنز دیده می شود. توجه داشته باشید که حتی اگر چشمان شما با هم تمام پیکسل‌ها را از تلویزیون دریافت می‌کنند، بسته به اینکه چقدر نزدیک نشسته‌اید و چقدر بزرگ است، می‌توانید این خطوط را ببینید.

جفری موریسون/CNET (کلیپ هوگو توسط پارامونت)

علاوه بر مزایای اقتصادی، استفاده و پوشیدن عینک های غیرفعال آسان تر است. از آنجایی که آنها وسایل الکترونیکی یا باتری ندارند، سبک‌تر و راحت‌تر هستند، و در طرح‌های بسیاری، از جمله نسخه‌های طراحی‌شده و گیره‌ای برای افرادی که عینک معمولی می‌زنند، ارائه می‌شوند. آنها همچنین هنگام استفاده از لپ تاپ، تلفن یا صفحه نمایش دیگر و یا در زیر نور فلورسنت روشن، سوسو زدن را معرفی نمی کنند.

 

عینک‌های فعال در هر دو حالت سوسو می‌زنند، اما در تجربه ما معمولاً وقتی در حال تماشای تلویزیون سه‌بعدی هستید، سوسو زدن قابل مشاهده را معرفی نمی‌کنند (اگرچه افرادی که به‌خصوص به سوسو زدن حساس هستند ممکن است همچنان آن را ببینند). آنها باید روشن و با تلویزیون همگام شوند، اگرچه این معمولاً یک فرآیند ساده است. باتری‌های آن‌ها نیز باید به طور دوره‌ای تعویض یا شارژ شوند، معمولاً از طریق درگاه USB.

در CNET، ما زمان زیادی را به دنبال مزایای قابل توجه تلویزیون های با وضوح 4K صرف کرده ایم، و تا به حال تقریباً خالی بوده ایم. قابل تکرار است : با ویدیو روی تلویزیون، تفاوت بین وضوح 4K/UHD و 1080p/HD واقعاً سخت است. در آزمایش‌هایی که تاکنون از تلویزیون‌های 4K انجام داده‌ایم، علی‌رغم تمام پیکسل‌های اضافی که می‌دانستم صفحه تلویزیون 4K را تشکیل می‌دهند، در بیشتر مواقع اصلاً تفاوتی ندیدم، مخصوصاً در برنامه‌های تلویزیونی HD و Blu-ray.

 22اینچ

با این حال، وقتی یک تلویزیون با وضوح 4K از سه بعدی غیرفعال استفاده می کند، پیکسل های اضافی نقش بسیار واضح تری دارند. شما همچنان نیمی از وضوح عمودی را از دست می دهید، اما از آنجایی که تعداد پیکسل های بیشتری وجود دارد، می توانید آن را از دست بدهید. تلویزیون‌های 4K (رزولوشن 3840x2160 پیکسل) با 3D غیرفعال، مانند Toshiba L9300U، همچنان می‌توانند وضوح تصویر سه بعدی بالاتر از HD را با رزولوشن 3840x1080 پیکسل در هر چشم ارائه دهند.

اولین چیزی که وقتی 60 اینچی پسیو 3D Vizio را با وضوح 1080p با توشیبا 65 اینچی پسیو 3D که 4K دارد مقایسه کردم به خودم گفتم "وای". ساختار خط، لبه‌های ناهموار، و مصنوعات مرتبط من با سه بعدی غیرفعال در 1080p مرتبط شده‌ام - برای مثال، در امتداد لبه‌های کلمات "Paramount"، "infinitum nihil" و "GK films" در ابتدای " Hugo" -- از توشیبا حذف شدند و سه بعدی تمیز و صاف باقی ماندند. حتی عناصر گرافیکی صفحه نمایش PS3 من بهتر به نظر می رسید.

برتری وضوح توشیبا در مواد برنامه نیز بلافاصله آشکار شد. از اولین عکس‌های ثابت، لامپ آویزان بر روی محوطه و نرده‌های بالا، نواحی جامد و خطوط به طور یکسان دوباره تمیزتر به نظر می‌رسیدند. من به قسمت‌های مشکل‌دار فیلم نیز نگاه کردم، به‌ویژه جایی که دوربین روی صحنه‌ای حرکت می‌کرد که دارای لبه‌ای افقی با زاویه‌ای کم عمق بود. نمونه‌هایی مانند کلاه کاسه‌زن عمو کلود (22:41) و لبه یک دیوار پایین بیرون ایستگاه (22:05) نیز تمیز بودند. تصویر سه‌بعدی مانند تلویزیون‌های سه بعدی فعال موجود در مجموعه ما، از جمله Panasonic WT600 و F8000 مرجع ما، واضح به نظر می‌رسد.

 

در واقع، از آنجایی که توشیبا تقریباً به اندازه آن دو (یا هر مجموعه سه بعدی فعالی که ما آزمایش کرده‌ایم) دچار تداخل نمی‌شود، حتی واضح‌تر به نظر می‌رسید.

 

همچنین شایان ذکر است که در تلویزیون 4K با 3D فعال، هیچ پیشرفت قابل توجهی در مقایسه با نسخه 1080p وجود ندارد. وقتی سه بعدی تلویزیون 4K UN65F9000 سامسونگ را با UN55F8000 مقایسه کردم ، تقریباً یکسان بودند.

 بانه دات کام

متأسفانه برای طرفداران سه بعدی، این ترکیب قاتل در سال 2014 به همان اندازه کمیاب به نظر می رسد. تنها تلویزیون های 4K آینده ای که من در مورد آنها با سه بعدی غیرفعال می شناسم، ال سی دی های ال ای دی سری UB9800 و UB9500 ال جی، ال جی 77EC9800 و 55 اینچی و هنوز نامشخص هستند نمایشگرهای OLED 65 اینچی و ال سی دی LED سری XBR-X850B سونی. من از پاناسونیک پرسیدم که آیا سری 4K TC-AX800U آن از سه بعدی غیرفعال استفاده می کند یا خیر، و وقتی متوجه شدم این مقاله را به روز خواهم کرد.

 

دو سری دیگر سونی 4K برای سال 2014، X950B و X900B، مانند تمام تلویزیون های سه بعدی سامسونگ، از 3D فعال استفاده می کنند. Vizio که قبلاً قهرمان اصلی سه بعدی غیرفعال بود، هیچ نوع سه بعدی را در تلویزیون های سال 2014 خود از جمله سری 4K P و سری R ارائه نخواهد کرد . توشیبا همچنین می گوید که هیچ یک از تلویزیون های 2014 آن، از جمله تلویزیون های 4K L9400 و L8400 ، 3 بعدی را ارائه نمی دهند .

 

خب! حالا شما مالک آن هستید. اگر شما یکی از افراد کمیاب هستید که به اندازه کافی به کیفیت تصویر سه بعدی اهمیت می دهید تا آن را در تصمیم خرید خود لحاظ کنید، حتما یک تلویزیون با وضوح 4K با سه بعدی غیرفعال تست کنید. این یک درمان بصری است.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 80
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 84
  • بازدید ماه : 227
  • بازدید سال : 1,082
  • بازدید کلی : 2,565